Visa av erfarenheterna från tidigare år, presenterade PostNord i god tid inför årets Black Friday ett åtgärdspaket för hur shoppingdagen skulle hanteras. Bland annat aviserades fler chaufförer, fler ombud och utökade öppettider som en lösning på det logistikkaos som väntade.
LÄS ÄVEN: Här är PostNords åtgärdspaket för Black Friday
Och hittills verkar det mesta ha gått enligt plan.
Vi hanterade i helgen 955 000 paket och cirka 230 000 varubrev. Volymerna ligger över prognosen, men våra medarbetare har jobbat på och det ser bra ut, säger Anna Kjellander, kommunikatör på PostNord.
Även om 995 000 paket kan låta mycket, så återstår förstås en del leveranser innan Black Friday-logistiken är avklarad för den här gången. Förra året var det natten till tisdagen som blev den mest hektiska för logiustikföretagets del. Då kom antalet paket upp i över 700 000 på ett enda dygn.
LÄS ÄVEN: PostNord slår rekord: 2,2 miljoner paket efter Black Friday