ANNONS

Så många kvinnor lockar XXL - från papper till digitalt: "Ingen saknar den"

Emelie Friis (Foto: Linkedin)
"Alltid en viss nervositet".

När sportkedjan XXL gick in i Sverige 2010 var det svårt att missa företaget som bombade vårt avlånga land med oadresserad direktreklam (DR).

Satsningen på pappersreklam höll på ända fram till 2023, när en ny marknadschef klev ombord i form av Emelie Friis. Då påbörjades en omfattande förnyelse av företagets marknadskommunikation, som en del av den övergripande "reset and rethink"-strategin.

Det finns alltid en viss nervositet inför större förändringar i kommunikationen, men kunden har inte efterfrågat direktreklamen. Ingen saknar den, säger Emelie Friis till Market.

ANNONS
ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Just nu
3 mån för 99 kr

Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!

Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.