Peter Borgman, en av våra talare på B2B Online, har jobbat med e-handel sen 90-talet och många av de åren inom B2B. Eventavdelningen på Ehandel.se passade på att ställa tre snabba frågor till Peter inför eventet.
Hur ser du på utvecklingen av den digitala B2B-handeln i Norden under 2019?
- Personligen tror jag att vi under 2019 kommer att få se att e-handel inom B2B hamnar mer i fokus. Fram tills nu har e-handeln i väldigt många fall hanteras som en separat avdelning inom företagen och under 2019 kommer man att inse behovet av att få ihop den med företagets övriga processer. Många steg kommer att tas för att företagen ska få en gemensam försäljningsprocess som också innefattar de digitala kanalerna och tydliga USPar oberoende av kanaler.
Vad kan våra deltagare förvänta sig av din föreläsning?
- Jag kommer att fokusera på hur man genom att få kanalerna att samarbeta kan åstadkomma ökade resultat och samtidigt minskad administration. Ett annat ämne som kommer att beröras är alla de handelshinder som man måste hanterats när man ska ta en fysisk försäljningsprocess till att bli digital, såväl om man ska ta och gå från en ren B2C online-närvaro till en B2B-försäljningskanal digitalt.
Varför tycker du att man ska besöka B2B Online?
- Det finns behov av mer dialog inom B2B-fokuserad e-handel och detta är ett ypperligt tillfälle att utbyta erfarenhet och kunskap inom de utmaningar det innebär att lyckas med en e-handelssatsning inom B2B. Min förhoppning är att vi alla kan hjälpas åt att lära oss av varandras misstag och på det viset se till att andra inte gör om samma misstag.
E-handelskonferensen B2B Online äger rum i Stockholm den 21 mars i år. Biljetter och mer info om eventet hittar du via den här länken.