Marknadsplatser har många fördelar både för de handlare som driver eller jobbar på ett redan etablerat företag men som vill expandera e-handeln, och för start-ups som direkt vill börja sälja produkterna online till ett stort antal kunder. Exempel på etablerade större företag som driver digital försäljning på CDON:s marknadsplats är Adlibris, Cervera och Ellos. Men även start-ups och mindre företag får in huvudparten av sin omsättning via CDON:s plattform.
För att öka försäljningen så mycket som möjligt på en marknadsplats så är det bra att först identifiera de mest gynnsamma marknadsplatserna för varumärket och produkterna som ska säljas. Varje marknadsplats har sina särskilda produktkategorier, målgrupper och avgifter, samt synsätt för hur mycket data, statistik och insikter som delas. Olika marknadsplatser konkurrerar även mer eller mindre med sina handlares produkter.
Här kommer en överblick om hur CDON:s marknadsplats funkar, hur enkelt det är att komma igång och vilka fördelar som erbjuds!
CDON har verkat inom e-handel i 21 år och hjälpt handlare att på ett enkelt vis komma igång med digitaliseringen och deras e-handel. Vi sitter 130 personer på huvudkontoret i centrala Malmö och strävar efter att möjliggöra och förenkla mötet mellan handlare och kunder. Vår ambition är att inte konkurrera med handlarna genom att även sälja våra egna produkter. Vi vill istället, tillsammans med handlarna, öka deras digitala försäljning. Trygghet och transparens är viktigt för oss – därför har handlare direkt tillgång till data, statistik och insikter. Vi har idag drygt 1250 handlare och 2 miljoner kunder.
Så enkelt registrerar du dig!
Om du är intresserad av att sälja på CDON Marketplace kan du göra en direkt registrering för intresseanmälan på hemsidan. På CDON:s Onboarding-avdelning har vi dedikerade resurser som sitter enbart med dessa intresseanmälningar och godkännande av nya handlare.
Ansök redan idag: www.cdonmarketplace.com