ANNONS

Så går det för Det Skaver-trion - raketökar med 250 procent

Cassandra Klatzkow, Elsa Ekman och Nadia Kandil (Foto Live Nation)
ANNONS

"I linje med bolagets plan".

Den 15 oktober 2019 släppte Cassandra Klatzkow, Elsa Ekman och Nadia Kandil sitt första avsnitt av podcasten Det Skaver. Ett program om livet och förväntningarna efter 30, som snabbt tog svenskarna med storm. Podcasten blev en av Sveriges största kommersiella poddar, med 300 000 lyssningar varje månad, efter bara några veckor på marknaden.

Idag har trion släppt 159 avsnitt av Det Skaver, samt över 100 avsnitt av "Det Skaver svarar" - en serie där de tre profilerna svarar på lyssnarfrågor eller dissekerar ett konkret ämne. Enligt Poddindex har podcasten idag cirka 120 000 lyssningar i veckan.

Men förutom den gemensamma podden jobbar de även med sina egna kanaler på sociala medier. Och idag ska vi kika närmare på profilernas senaste bokslut.

Cassandra Klatzkow startade sitt aktiebolag i slutet av 2020. Bolagets senaste rapport är därför den första, och gäller från 16 december 2020 till sista december 2021.

Omsättningen landade på cirka 2,7 miljoner kronor, samtidigt som rörelseresultatet uppgick till 2,1 miljoner.

Elsa Ekmans räkenskapsår är brutet, och slutar sista mars 2022. Enligt rapporten har intäkterna ökat med 50 procent under det senaste året och summerats till cirka 2,2 miljoner kronor. Rörelseresultatet har under samma period ökat med 46 procent och uppgår till runt 1,5 miljoner kronor.

I rapporten skriver Elsa att bolagets omsättning har vuxit, eftersom efterfrågan på hennes tjänster inom marknadsföring och blogg har ökat. Men det som även skjutsat in en del intäkter är Det Skavers liveföreställningar samt poddens tillväxt.

Nadia Kandil är den som förutom influencer marketing och podcasten, även jobbar med andra uppdrag. Hon är nämligen konsult inom styling, samt Creative Director inom "Special Projects" på e-handelsföretaget Estrid. Ett bolag hon även är aktieägare i.

När vi kikar på Nadias senaste räkenskapsår, som är brutet och slutar sista april 2022, kan vi se att bolaget har haft en extraordinär tillväxt. Omsättningen ökade med nära 250 procent och landade på runt 6 miljoner kronor. Rörelseresultatet har dock inte förändrats avsevärt. Det har gått från cirka 390 000 till 350 000 kronor.

Kraftigt ökad omsättning, jämfört med föregående år, ligger i linje med bolagets plan om ökad verksamhet, skriver Nadia Kandil i rapporten.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap