Sök
Stäng denna sökruta.

Sponsrat Innehåll

Så får du hjälp med kundtjänsten på flera språk

Väx utanför Sverige och skapa kundnöjdhet med lokala språk.

När du säljer till länder som exempelvis Finland, Tyskland och Nederländerna är det vanligt att kunderna förväntar sig support på sina respektive språk. Att kunna erbjuda lokal kundtjänst är ett utmärkt sätt att skapa högre kundnöjdhet och konkurrera med inhemska butiker.

Svårigheter att hitta utländsk språkkompetens

Om en marknad utanför Sverige är väldigt viktig för dig råder det ingen tvekan om att du bör erbjuda kundtjänst på deras lokala språk. Samtidigt är det många gånger svårt att hitta – och framförallt behålla – utländsk språkkompetens på plats i Sverige.

Den här svårigheten slipper du med OnlineFactory.

Så får du hjälp med kundtjänsten på flera språk

OnlineFactory är ett outsourcingbolag med specialisering inom svensk e-handel. Ambitionen är att förse dig som kund med helt egen personal, som talar rätt språk för dina behov, och som rekryteras specifikt för dig. Nu kan du stärka upp din kundtjänst på varje marknad som du vill bli bäst på.

De flesta kunder som OnlineFactory arbetar med har redan en befintlig kundtjänst. Genom outsourcing kompletterar de och stärker upp med extra personal som bland annat kan ta hand om:

- 1st line support

- Udda arbetstider (kvällar och helger)

- Nya språk (15 olika språk)

- Säsongstoppar

Heltid, deltid eller säsongsbehov

Oavsett om du behöver extra personal på heltid eller bara tillfälligt; OnlineFactory är otroligt flexibla. Varje lösning anpassas helt efter era behov.

Med tanke på att 50% av alla ärenden kommer in utanför ordinarie kontorstid – och OnlineFactory har samma timpris 24/7/365 – kan ni nu sänka era svarstider och skapa högre kundnöjdhet genom att täcka upp kundtjänsten även utanför Mån-Fre 09-19.

För dig som har väldigt höga volymer av inkommande ärenden kan dina extra resurser sköta om kundtjänsten på helgerna och således göra måndag morgon mindre hektisk.

Berätta mer om din verksamhet

Outsourcing av kundtjänst är ett sätt att stärka din konkurrenskraft på marknaden. Berätta mer om din verksamhet i ett mail till OnlineFactory och få ett helt eget lösningsförslag.