Har fyra anställda.
Skönhetsinfluencern Johanna Johnson fokuserar främst på videoplattformen Youtube, där hon idag driver två kanaler, men har även ett framgångsrik Instagramkonto.
Nu har profilen summerat året som gått, och siffrorna för det senaste räkenskapsåret tyder på ett stark verksamhetsår. Omsättningen i bolaget - som hanterar Johannas influenceruppdrag och samarbeten - har nämligen ökat med cirka 88 procent till 1,5 miljoner kronor. Rörelseresultatet har samtidigt vuxit med 150 procent till cirka 350 000 kronor.
LÄS ÄVEN: Blev viral efter Caia-recension – nu ska hon fylla hålet på marknaden: ”Tuff bransch”
I rapporten delar man med sig av information kring anställningarna i bolaget. Under det gångna året har fyra personer, inklusive Johanna själv, varit engagerade. De tre andra personerna har sysslat med ekonomi, försäljning samt klippning och redigering av innehåll.
Den enda kommentaren Johanna har lämnat, gällande årets siffror, är att det främst är "samarbeten som driver intäkterna" samtidigt som "personalkostanderna är de största utgifterna".
LÄS ÄVEN: Skönhetsprofil sadlar om – ”första svenska kvinnan”