Den 23 mars gick startskottet för Webhallens största utförsäljning hittills. Företaget bjöd dĂ¥ in till en "spring cleaning", dĂ¥ tusentals produkter skulle lämna Webhallens lagerhyllor till förmĂ¥nliga priser.
Kan välja varor efter pris
Kampanjen gĂ¥r nu mot sitt slut och för att fĂ¥ lite extra fart under slutspurten valde Webhallen i förra veckan att komplettera sin övriga handel med att bygga om sin fysiska butik pĂ¥ Medborgarplatsen i Stockholm. I den tillfälligt ombyggda butiken, som Webhallen beskriver som en "shop-in-shop", kan man välja och vraka bland runt 450 produkter utifrĂ¥n deras priser.
Vi tog kontakt med Webhallens marknadschef Anton Nilsson för att frĂ¥ga hur företagets nya shop-lösning hade tagits emot av kunderna.
- Fottrafiken och försäljningen har ökat markant de senaste dagarna och vi är mycket nöjda med responsen vi har fĂ¥tt frĂ¥n vĂ¥ra kunder, samtidigt som vĂ¥rt team dagligen justerar utbudet baserat pĂ¥ feedback, rapporterar han i ett mejl till Ehandel.se.
Första outlet-satsningen
Den pĂ¥gĂ¥ende kampanjen är Webhallens första outletsatsning i sitt slag. Den kommer att avslutas den här veckan, men konceptet kan mycket väl komma att fĂ¥ en fortsättning.
- Vi ser definitivt att det finns underlag för att utveckla den här typen av utförsäljningskoncept. Ytan pĂ¥ Medborgarplatsen är väl lämpad för shop-in-shops, men vi ser samtidigt över butiksnätverket och hoppas kunna introducera liknande kampanjer pĂ¥ fler orter, avslutar Anton Nilsson.