Rugvista Group, som äger varumärkena Rugvista och Carpetvista, fortsätter att växa. Under det tredje kvartalet lyckades man öka omsättningen med 21 procent till 141 miljoner kronor. Rörelseresultatet i sin tur höll sig någorlunda stabilt, men sjönk från 24,4 till 22,9 miljoner kronor.
Vårt tredje kvartal kan beskrivas som ytterligare en period där vi uppnår en tillväxttakt och marginalnivå i linje med eller något över våra finansiella mål. Den organiska tillväxten nådde en tillfredsställande nivå på 30 procent under kvartalet och att vi lyckades accelerera tillväxttakten jämfört med Q2 var särskilt uppmuntrande, säger Michael Lindskog, vd på Rugvista Group, i rapporten.
Bolaget lyckades även öka lagervärdet med runt 15 miljoner kronor inför kvartalet och är därmed redo för det riktigt stora försäljningstrycket under avslutningen av året.
Vi står nu inför årets viktigaste period där vi förväntar oss en naturligt hög efterfrågan men där vi möter utmanande jämförelsetal från Q4 2020. Vi är emellertid väl förberedda och redo att exekvera enligt vår kommersiella plan för att avsluta året starkt och fortsatt säkerställa en köpupplevelse i världsklass, säger Michael Lindskog.
LÄS ÄVEN: Flygande succén som vägrar mattas av - nu ska de erövra Europa