E-handlaren Rugvista meddelar nu att man uppdaterar sin grafiska profil. Företaget ska bygga en helt ny kommunikationsplattform där ett första steg är en ny profil. Utrullningen av plattformen kommer att ske löpande under våren med en ny logotyp som första steg och därefter nytt bild- och textmaterial.
Vår uppdaterade varumärkesposition förtydligar än mer vad vi vill erbjuda våra kunder och den nya grafiska profilen knyter an till hantverket bakom våra produkter vilket vi tycker är viktigt. Den uppdaterade grafiska profilen är bara det första steget men något som vi är stolta över att nu lansera externt, säger Michael Lindskog, vd på Rugvista.
Rugvistas marknadschef Ulrika Klinkert berättar lite om planerna med kommunikationsplattformen som man kallar ”Set the Scene”.
Även om få av oss tänker på det, så är det mattan som på ett subtilt men ändå tveklöst sätt, sätter stämningen i ett rum. En rätt vald matta binder ihop inredningen och får delarna i rummet att harmoniera med varandra. Oavsett vilken stil man vill skapa så faller allt enklare på plats om man startar från grunden, det vill säga nedifrån och upp. Vi vill lyfta mattans roll som scenen där livet händer, säger Ulrika Klinkert.
Den nya kommunikationsplattformen är framtagen i samarbete med den kreativa duon Petter Ödeen och Per Forssberg.