ANNONS

Royal Design lämnar Klarna i Norden - "får ett tajt samarbete"

Mikael Anstrin General Manager Payments, Collector Bank (t.v) och Martin Magnusson Chief Marketing Officer, Royal Design

"Viktigt att ha en betalpartner som brinner lika mycket som oss".

ANNONS

Royal Design Group, där Rum21 och Royal Design ingår, har bytt betalleverantör på samtliga marknader i Norden. Ut går Klarna och in kommer Collector. Ett byte som bland annat ska innebära att man ska kunna erbjuda fler betalsätt, anpassade för olika marknader, enligt ett pressmeddelande. Man utökar dock samarbetet med Klarna utanför Norden. Förutom Tyskland och Benelux kommer man även att använda sig av deras tjänster i USA och Australien.

För oss är det viktigt att ha en betalpartner som brinner lika mycket som oss för att ge kunden bästa tänkbara service. Med Collector får vi ett tajt och proaktivt samarbete där vi hjälps åt att optimera kundupplevelsen och köpflödet. Vi kommer även kunna behålla kunddialogen längre i köpresan och kan anpassa och styra kommunikationen efter köp på ett bra sätt, säger Martin Magnusson, Chief Marketing Officer på Royal Design, i ett uttalande.

Vi kunde under förra veckan berätta om att Skånska Byggvaror också bytt till Collector, men där från Qliro, och nu har betalbolaget alltså lyckats landa ännu ett högprofilerat nyförvärv.

Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete tillsammans med Royal Design där vi kan förbättra köpupplevelsen i samtliga kanaler och vara med och bidra till att de uppnår sina strategiska mål. Genom ett fokus på denna del kan vi öka både försäljningen och se en positiv effekt på kundlojaliteten, säger Mikael Anstrin, General Manager på Collector.

Royal Design Group omsatte 859 miljoner kronor och gjorde en förlust på 35 miljoner under det senast registrerade verksamhetsåret.

Nils Lund
nils@ehandel.se