De flesta e-handlare vill förstås ge sina kunder en bra, och helst unik, köpupplevelse. Ett sätt som verkar vinna i popularitet är att lägga lite extra energi på leveransen. I höstas erbjöd exempelvis CoolStuff leverans i en likkista för kunder som var beredda att betala lite extra.
Nu lanserar Barnkalaset.se en annan nyhet på fraktområdet - nämligen paket som ser ut som skattkistor.
- De flesta paket som skickas från e-handlarna i Sverige i dag är ganska tråkiga. Med att skicka ordrarna i skattkistor istället för de ganska tråkiga kartongerna som kunden brukar få hem sina beställningar i, vill vi ge kunden en större upplevelse, säger Jimmy Ström, en av grundarna till Barnkalaset.se.
Har koll på de senaste barnfilmerna
Barnkalaset.se grundades 2009 och ska sedan dess ha skickat ut dekorationer och andra kalastillbehör till fler än 150 000 barnkalas. Sedan starten har Barnkalaset vuxit från att ha fått plats i grundarna Jenny och Jimmy Ströms radhus till att nu fylla ett lager på 1 000 kvadratmeter och sysselsätta åtta anställda. Enligt Jimmy Ström är det viktigt för företaget att alltid utveckla sitt utbud.
- Det gäller att hänga med i trenderna för det svänger fort. Så snart en ny barnfilm har premiär på bio gäller det att ha kalasartiklar och dekorationer i det temat redo för försäljning, samtidigt som det gäller att bli av med gamla artiklar i tid.