E-handelsföretaget RevolutionRace har passerat en ny milstolpe. Under de tolv senaste månaderna, det vill säga november -19 till och med oktober -20, har företaget sålt för över 500 miljoner kronor. Det framgår i ett inlägg på sociala medier, där RevolutionRace vd Pernilla Nyrensten passar på att tacka både sin personal och företagets kunder.
När jag och Niclas Nyrensten startade i min pappas garage 2014 så kunde vi väl aldrig drömma om att vi en vacker dag skulle bli det globala Outdoor/Lifestyle-varumärke som RR är idag! Vi säljer numera till 35 länder i månaden! Hur galet?! skriver hon, och fortsätter:
Att vi dessutom spränger denna magiska gräns mitt i corona hade aldrig varit möjligt utan hela det fantastiska teamet som vi har! Så som vår personal har fått kämpa och slita för att få ihop vår business under dessa utmanande och svåra tider. Men maken till fighting-spirit och laganda har jag aldrig upplevt tidigare i mitt liv! Jag får både gåshud och en liten tår i ögat! Det är så stort och fint på alla sätt! Även ett stort tack till alla kunder där ute som hjälper oss och förnya och utmana hela branschen. Ni hjälper oss att sätta RevolutionRace på den globala kartan. Utan er hade inte detta varit möjligt!
Till Ehandel säger Pernilla Nyrensten att RevolutionRace växer på både nya och befintliga marknader.
Men försäljningsökningen beror också på att vi har utökat vårt produktutbud och våra kunder älskar verkligen både vårt koncept och våra hållbara produkter. Vi använder dessutom deras bilder och content. Det skapar en nära relation vilket man söker idag.
Intresset för outdoor-produkter har fullkomligen exploderat den senaste tiden. När stormköket nyligen utsågs till Årets julklapp vittnade flera aktörer i branschen om en stark försäljning i samband med corona.
LÄS ÄVEN: Årets julklapp tog e-handlarna med storm: "Tjohoo, vilken bra nyhet!"
Ett perfekt läge för en stark julhandel, med andra ord.
Vad räknar ni med att omsätta under Black Week?
Siffror är inget vi vill gå in på. Men det ser bra ut! Vi ser ett ökat intresse för både RevolutionRace och våra produkter i hela Europa. Både e-handel och outdoor växer fint samt många i den yngre målgruppen har verkligen börjat ge sig ut i skogen och hajka och vara aktiva.
LÄS ÄVEN: RevolutionRace flyttar till nytt lager - "extremt viktigt"