Friluftsföretaget RevolutionRace har nominerats till Årets Varumärke 2019 i tidningen Sportfacks årliga utmärkelse Gear of the Year.
Det är otroligt roligt att vi blir så uppmärksammade från alla håll och kanter. Vi växer så det knakar och börjar mer och mer bli ett globalt varumärke, vilket är det vi vill. Det visar att det lönar sig att bryta ny mark och tänka annorlunda, säger Pernilla Nyrensten, vd och medgrundare till RevolutionRace, i ett pressmeddelande.
För oss är det jätteviktigt att jobba med kundfokus. Vi känner verkligen att kunden är en av oss och att vi är en av dem.
LÄS ÄVEN: Vinnaren av Svensk Digital Handels nya pris D-Award
Det är tidningens läsare som har föreslagit RevolutionRace till utmärkelsen Gear of the Year, sedan har en jury valt ut finalisterna.
Från innovativ, ung och kaxig start-up till moget företag som växer både som arbetsgivare och genom att ta marknadsandelar, lyder juryns motivering.
RevolutionRace har sedan företaget startades, för sex år sedan, nått en omsättning på över 350 miljoner kronor och säljer idag online i 30 länder. På mogna marknader som Sverige, Finland och Tyskland har företaget slagit igenom på bred front. Försäljningen går också starkt framåt på relativt nya marknader som Nederländerna, Storbritannien och Danmark. RevolutionRace växer även som arbetsgivare. På ett drygt år har antalet anställda ökat från 25 till nästan 60 och företaget rekryterar löpande.
Vinnaren utses i Stockholm den 21 april.