Omsättningen stiger med andra ord med 18 procent, medan Ebit är upp med 24 procent. Och nu går det även hyfsat bra i Norden igen.
Vi levererar fortsatt tillväxt i samtliga regioner både under helåret och under det fjärde kvartalet. Försäljningen i region Övriga världen växte under det fjärde kvartalet med 18 procent, i region DACH var tillväxten 13 procent, och i region Norden ökade försäljningen med 7 procent jämfört med samma kvartal föregående år. Detta innebär tillväxt i Norden fyra kvartal i rad, trots den tuffa konsumentmarknaden i regionen, konstaterar vd:n Paul Fischbein.
Vd:n skriver också att man har utökat sitt varulager för att hantera större försäljningsvolymer.
Vi fortsätter samtidigt att utöka och vidareutveckla vårt sortiment med produkter som kan bli en del av vårt återkommande erbjudande. Som en del av vår tillväxtstrategi höjer vi nu tempot i produktutvecklingen och har utökat vårt produktteam.
Under hösten väntar en rad nya produkter med bland annat tre nya serier i skalkategorin.
Vi fortsätter också att introducera nya outdoor-plagg anpassade för mer aktiv träning. Dessutom utökar vi vår lyckade alpina kollektion från förra året med en mängd nya färger. Vi kommer också att vidareutveckla vår skokategori med fler produkter, avslutar vd:n.