ANNONS

Resultatet landade nära 20 miljoner för Designonline.se

Resultatet landade nära 20 miljoner för Designonline.se
Jörgen Bödmar
Designonline

Efter att Jörgen Bödmars nätbutik fått nya ägare i december visar man upp ett fint resultat och en stark tillväxt.

ANNONS

Den svenska designbutiken på nätet Designonline, som nyligen fick nya ägare, har nu lämnat 2015 till böckerna. Siffrorna för i fjol är inne och omsättningen landar inte långt ifrån 160 miljoner kronor, vilket var prognosen.

Design Online AB omsatte förra året strax under 159 miljoner kronor vilket är en ökning med över 70 procent jämfört med 2014, då nätbutiken sålde för 92 miljoner.

"Nöjda kunder samt trimmad organisation"

När många e-handlare kämpar med lönsamheten visar Designonline ett rörelseresultat på nära 20 miljoner kronor. Rörelsemarginalen ska ligga på 12,5 procent.

- Orsakerna till det fina resultatet ligger i många samspelande faktorer där alla bitar faller på plats på samma gång. Många nöjda kunder samt en väl trimmad organisation med kompetenta hängivna medarbetare är några av delarna. Därtill har vi adderat två nya lokala Europeiska sajter, en fransk och en spansk, säger Jörgen Bödmar, VD och grundare.

Designonline finns lokalt i flera länder i Europa, och globalt, och företaget ska förra året sett "en mycket stark utveckling på alla marknader". Jörgen Bödmar vill inte avslöja vad de har planerat den närmaste tiden men året ska ha börjat bra.

- I år räknar vi med en fortsatt stark uppgång med många nya spännande projekt i pipelinen, säger Jörgen Bödmar.

 

Läs även: Designonline dubblar lagret vid företagets nionde flytt

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se