Många företag har tvingats tänka om och bli lite extra kreativa i dessa tider. Nu har restaurangkedjan Eatery hittat ett sätt att nå sina både befintliga och kanske även nya kunder. Viruskrisen innebar att antalet lunchbesökare minskade med 75 procent, men nu kan man ha hittat en lösning för att väga upp för en del av tappet.
Man har nämligen ingått ett samarbete med Taxi Stockholm, som kommer att leverera den färdiglagade maten hem till dörren. Företaget meddelar också att man för diskussioner med välkända bagare och kockar för eventuella gästspel. Först ut i det gänget är konditorn Magnus Johansson, vars bullar och bröd lagts till i sortimentet.
Vägen ur krisen tror vi behöver vara synonymt med att låta nya kreativa idéer få ta plats. Det var så idén om Eatery Delivery föddes. Om gästerna inte kan komma till oss, behöver vi komma till dem. Vi vill rita om kartan för hur privatpersoner och företag idag beställer hem mat genom att erbjuda svenska matklassiker, för en rimlig peng, som enkelt värms upp i hemmen/kontoren och som har en hållbarhet på 3-5 dagar. Vi är stolta över att få teama upp med Taxi Stockholm som med sina förare bidrar till att maten säkert och tidseffektivt levereras hem till dörren, säger Martin Sandgren, en av ägarna till Eatery och initiativtagare till tjänsten.
"Har varit lyckat"
Samarbetet är också ett viktigt inslag för Taxi Stockholm, som även de sett rejäla minskningar i antalet resenärer.
De här tuffa tiderna sätter prov på vår förmåga att snabbt anpassa oss efter de nya behov människor har. Det har vi lyckats med i det här fallet tillsammans med Eatery. Under de senaste veckorna har vi testat tjänsten och hur leveransen fungerar och det har varit lyckat, säger Niclas Roll, produkt och prisägare på Taxi Stockholm.