Det renodlade e-handelsföretaget Sot of Sweden har bestämt sig för att för första gången testa sina muskler offline.
LÄS ÄVEN: Sot of Sweden har sålt mer än förväntat
Vi skickar ut en testballong, säger Richard Svensson, marknadsansvarig på bolaget, i ett pressmeddelande.
För Ehandel förklarar vd:n Jenny Bjelk:
Vi säljer bra online. Men nu vill vi även testa och se hur våra produkter fungerar i butik, och speciellt om det går att få ekonomi i en vanlig affär. Men nätet är fortfarande det vi storsatsar på, och butiken kan fungera lite som ett showroom.
Målet är att butiken och sajten ska knytas ihop, tillägger Richard när Ehandel pratar med Sot Of Sweden.
Det är inte meningen att de ska leva sina egna liv. Vi kommer att hänvisa till sajten på olika sätt.
Under hela september kommer den tillfälliga popup-butiken att stå öppen, mitt i centrala Malmö.
Sot of Sweden är ett Malmö-baserat företag, därför menar Jenny att det var självklart att öppna popup-butiken just där.
Det blir lättare rent logistiskt, så valet var lätt, säger hon.
LÄS ÄVEN: Sotarna ger sig ut på nätet med egen e-handel
Förutom popup-butiken har företaget en del andra projekt på gång. Bland annat ska bolaget öppna två nya sajter i höst.
Vi har nyligen lanserat Sot of Sweden i Danmark. Det är mycket jobb med nya marknader, det gäller att hitta rätt marknadsföringsmetoder som går hem hos respektive land.
Till hösten eller vintern öppnar vi upp webbshoppen även i Tyskland och Finland. Sedan kommer fler länder att tillkomma under 2020, avslutar Jenny Bjelk.