Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Rekordtillväxt för e-handelskoncernen: "Fortsatt utmanande marknad"

Magnus Skoglund, vd på Online Brands (Foto: Trendcarpet/Cama-Gruppen)
"Fortsätter att flytta fram våra postioner".
David Gustavsson
david@ehandel.se

Dela artikeln:

Börsnoterade koncernen Online Brands äger e-handelsbolag såsom Trendcarpet, Hatshop, Kitchenlab, Bread & Boxers och Nordic Kidswear.

Nu har e-handelskoncernen släppt sin rapport för årets andra kvartal och den här gången uppnåddes en rekordtillväxt på 32 procent, samtidigt som förlusten minskades.

LÄS ÄVEN: Han blir ny CFO för Online Brands: "Jag har mycket att bidra med"

ANNONS

Nyckeltal för Online brands Q2:

  • Nettoomsättning: 77,9 mkr (59,2)
  • Ebit-resultat: -0,7 mkr (-3,2)
  • Nettoskuldsättning: 34,8 (28,4)

Vi fortsätter att flytta fram våra postioner ytterligare och kraftigt öka våra marknadsandelar under kvartalet. Tillväxten på 32 procent ska ställas i perspektiv till en fortsatt utmanande marknad, med avvaktande efterfrågan från konsumenterna. Trots utmaningarna är detta det fjärde kvartalet i rad där vi växer organiskt, kommenterar vd:n Magnus Skoglund.

E-handeln Bread and boxers växte mest i portföljen, med över 50 procent – medan Trendcarpet, Hatshop och Kitchenlab var upp med 25 procent.

Vi har under Q2 fortsatt med att effektivisera och automatisera arbetet inom lager, kundtjänst, inköp och marknadsföring. Vi ser tydligast resultat av detta i förbättringen av bruttomarginalen och i personalkostnaden som andel av omsättningen, avslutar vd:n.

LÄS ÄVEN: E-handelskoncernen tappar: "Otroligt nöjda"

Dela artikeln: