E-handlandet fortsätter på väldigt höga nivåer, men samtidigt ska man undvika att trängas vid ombud. Så kanske är det inte så konstigt att hemleveranserna och leveranser till paketskåp har ökat i raketfart. Nu avslöjar Budbee att de levererat inte mindre än 175 procent fler paket jämfört med samma period förra året. En ökning som också drivs av att man nu levererar till fler orter.
Vi tror framför allt att många väljer Budbee då den smidiga leveransen verkligen uppskattas, men även att den möjliggör att människor slipper trängas vid paketutlämningsställen i rådande situation, säger Simon Strindberg, CMO på Budbee.
Efter rejäla förberedelser i våras sitter man ny också på fem nya sorteringsmaskiner, fler medarbetare, fler terminaler och åkerisamarbeten. Bolaget meddelar att de totalt har tiodubblat sin sorteringskapacitet.
Man har under året även rullat ut sin satsning på fossilfria leveranser där antalet gått från tio till 97 procent i Sverige.
Våra förberedelser gav resultat och under Black Week, där vi såg en 200-procentig ökning i antalet paket, lyckades vi hålla nästintill normala ledtider. Vi spår detsamma för leveranser inför julhelgen, säger Simon Strindberg.