UPS hade inget dåligt andra kvartal. Omsättningen steg med över 13 procent och landade på 20,5 miljarder dollar, över 175 miljarder kronor. Detta med ett resultat på 1,8 miljarder dollar, vilket är en ökning med nära 9 procent jämfört med i fjol.
UPS omsättning drevs bland annat upp av leveranser till sjukvården samt den starkt ökande mängden hemleveranser, när allt fler vände sig till e-handeln. Samtidigt ska dock leveranser mellan företag minskat, ett område där logistikföretaget tjänar mer pengar. Att företagets marginaler inte tog en större smäll ska ha förvånat analytiker och tydligen även företaget själv.
Våra resultat var bättre än vi förväntat oss, delvis drivet av de förändringar i efterfrågan som uppstod i och med pandemin, inklusive en ökning av volymer till bostäder, Covid-19 relaterade sjukvårdstransporter och en stark ökad efterfrågan från Asien, säger företagets vd Carol Tomé.