Tittar samtidigt på fler marknader i världen inom kort - "en till två ytterligare marknader tror jag att vi hinner med".
Redgert Comms som bildades av Daniel Redgert 2017 är en PR-byrå som inte bara är ett influencer marketingbolag, de sysslar även med produktion av bland annat events, content och förpackningsdesign. Huvuddelen av bolagets anställda jobbar i Sverige men under 2021 så öppnade man ett kontor i London, som nu huserar åtta anställda att jämföra med 40 på hemmaplan. I ett pressmeddelande berättar man nu att det har öppnats två nya kontor utanför Sverige. Först öppnade det tyska kontoret för ungefär ett halvår sedan i Berlin och för en månad sen finska bolaget som inom kort slår upp dörrarna till sina lokaler i Helsingfors.
Vi har redan nu långt gångna planer på nya marknader och är långväga med planeringen av dessa. Dock har vi respekt för det rådande makroekonomiska läget och kommer framförallt att fokusera på våra befintliga marknader Sverige, Storbritannien, Tyskland och Finland. Men en till två ytterligare marknader tror jag att vi hinner med under räkenskapsåret, säger Daniel Redgert vd för Redgert Group.
Daniel Redgert blev förra året vd för det nybildade Redgert Group som är som ett paraplybolag med många lokala dotterbolag runt om i världen.
Vi öppnar ett lokalt dotterbolag på varje ny marknad som vi expanderar till, vilka ägs av vårt holdingbolag Redgert Group. Respektive dotterbolag får en egen landschef och organisation med lokal kännedom, men med uppbackning av holdingbolagets gedigna infrastruktur. På så sätt kan vi expandera snabbt och kostnadseffektivt, säger Daniel.
Alla nya marknader har en egen landschef. I Finland heter hon Jessica Benissan och i Tyskland är det Katharina Fronius, med en bakgrund från bland annat Zalando och Mister Spex.
I Tyskland är det väldigt ovanligt med en spelare som erbjuder en helhetslösning inom kommunikation och marknadsföring. Det är en stor konkurrensfördel för oss här, säger Katharina Fronius, Tysklandschef.