ANNONS

Recensionskaos hos Elgiganten: “Hoppas det är löst inom kort”

Diskmaskin-recensioner bland mobilerna.

ANNONS

Elgiganten har just nu strul med sina kundrecensioner på sajten, det rapporterar pryltidningen M3. Kunder som vill ta en titt bland recensionerna möter nu i många fall recensioner för helt fel produkter.

Produktrecensionerna hamnar alltså på fel plats och M3 tar upp en del komiska exempel.

När vi gör stickprov bland kategorierna på Elgiganten noterar vi att en Redmi-mobil aggregerar recensioner av trådlösa hörlurar och diskmaskiner (!) och sedan blandar ihop dessa med "äkta" recensioner av rätt produkt, skriver tidningen.

Enligt Elgiganten så handlar det om ett tekniskt fel och ett hundratal produkter ska vara utsatta för problemet.

Detta har gjort att cirka hundra recensioner har hamnat på fel produktsida. Våra IT-experter håller på att fixa problemet och vi hoppas att det är löst inom kort, säger Elgigantens presskontakt Li Persson till M3.

Elgiganten använder enligt uppgifter recensionsplattformen Bazaarvoice.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap