"Det är väldigt svårt, nästintill omöjligt, att arbeta som man har gjort tidigare".
Influencer- och stylistduon Rami Hanna och Hanna MW, eller Hanna Marzouki Widlund som hon egentligen heter, slog upp dörrarna till den egna produktionsbyrån HA/NA i början av året. Och nu släpper de ett eget underklädesmärke tillsammans med ett gäng andra profiler. Det nya varumärket har fått namnet Bare och fokuserar på hållbarhet, bekvämlighet och "inte typiskt sexigt". Det skriver Breakit.
Det räcker med att se till mig själv, som alltid varit väl medveten och investerad i kläderna jag bär men desto mindre i underkläderna. Jag har saknat underkläder på marknaden som har en omsorgsfullt designad passform och komfort, så det känns fantastiskt att få vara med och skapa detta, säger Hanna Marzouki Widlund i en kommentar.
De andra som står bakom Bare är Rebecka Lidenwall och Louise Reznik från modemärket Eytys. Rebecka tar sig an uppdraget som vd och kreativ chef och Louise blir e-handelschef. Ario Molapour, från solglasögonmärket Chimi, kliver in som strategisk rådgivare och Iman Malmberg, grundare av yogamärket Grounded, blir operativ chef. Rami Hanna har fått titeln Art Director och Hanna MW blir Brand Director.
Det vi är mest hajpade över är teamet vi har satt ihop. Vi är otroligt starka, säger Ario Molapour.
Planen är att bolaget ska "ta världen med storm" på fem år, med minst en flaggskeppsbutik i Sverige samtidigt som man säljs via stora återförsäljare utomlands. Men för att komma dit fokuserar man på den svenska hemmamarknaden först, och det utan riskkapital.
Vi har valt att inte ta in riskkapital till första omgången även om intresse har funnits innan lanseringen. Vi går in med eget kapital och väntar hellre till första rundan. Det kommer att komma. År två tänker vi att vi måste ta in kapital. Då kommer det gå ganska fort för oss, säger Ario Molapour.
Den första kollektionen släpptes 20 juni, och målet är att det inte ska bli så många till på sikt. Bare vill nämligen släppa mindre kollektioner som varar längre. Bolagets fokus är just hållbarhet, både i produktionskedjan - som ska göra så litet klimatavtryck som möjligt - och att produkterna tillverkas av eko-certifierade tyger. Något en unik fabrik i Portugal, som är byggd av spillmaterial och enbart drivs av grön energi, ska hjälpa till med.
Det är väldigt svårt, nästintill omöjligt, att arbeta som man har gjort tidigare. Det går inte att lansera åtta kollektioner på ett år och vara hållbara, avslutar Ario Molapour.