Det svenska skjortvarumärket The Shirt Factory försattes i konkurs i april. Nu får de nytt liv i nya händer. Det är koncernen madHat AB, som står bakom varumärken sxom inkClub och dammsugarpåsar.nu, som plockar upp företaget under sitt paraply.
The Shirt Factory är ett fantastiskt varumärke som utstrålar både trendkänsla och kvalitet. Den utomordentliga kunskap bolaget besitter både avseende skjortor och blusar specifikt och mode generellt är extremt viktiga för bolagets varumärke och produkter. Vi har stor respekt för teamet bakom varumärket, säger Martin Benckert, koncernchef på madHat i ett pressmeddelande.
Man meddelar också att bolaget kommer att drivas vidare med befintliga teamet. Även nuvarande vd:n, Susanne Ljung blir kvar på posten.
Med vikande besökssiffror i de fysiska butikerna och de många utmaningar retail-branchen står inför blev dessvärre Coronautbrottet droppen som fick bägaren att rinna över. Vi ser med glädje och tillförsikt fram emot att få bidra med vår gedigna onlinekunskap för att ge bolaget en nystart, både på nätet och i butik. I dagens tuffa retailklimat är kostnadskontroll oerhört viktigt och denna nystart gör att vi kan dra nytta av gemensamma funktioner.
"Starkt och lönsamt"
Och det är just i e-handeln som varumärket nu ska blomma ut på riktigt.
Med hela inkClubs e-handelskunskap och infrastruktur i ryggen har The Shirt Factory alla förutsättningar att växa med snabb takt online och bli ett starkt och lönsamt bolag framöver, säger Martin Benckert.