ANNONS

QR-koder ska lyfta direktreklamen

QR-koder ska lyfta direktreklamen
ANNONS

Posten ska under denna månad lansera ett nytt QR-kodserbjudande för de som köper direktreklam. Det första företaget som testat detta är SEB berättar Dagens Media.

Paketerbjudandet kommer att bestå av direktreklam med QR-kod, där koden leder till en kampanjsida. På denna kampanjsida skall man sedan kunna köpa produkten eller tjänsten.

Posten planerar även en egen applikation för att skanna QR-koderna och detta har tydligen gjort säljarna mycket glada:

– Säljkåren är eld och lågor över detta. Planen är att slutkunden ska kunna göra avslut och köpa produkterna direkt i kod­läsaren, säger Stefan Lundström, reklamchef på Posten.

Tanken med detta paketerbjudande sägs vara att öka användarnas intresse för QR-koder. Posten vill förmodligen också göra direktreklamen mer attraktiv och försöka lyfta in den i den digitala världen.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap