E-handelskoncernen Qliro och deras betalbolag med samma namn meddelar nu att man fått en ny storkund inom plattformar. Det är e-handelsplattformen Litium, med kunder som Nordicfeel, Eleven, Lindex, Teknikmagasinet och Jollyroom, som nu väljer att ingå ett partnerskap med Qliro och deras e-handelskassa Qliro One.
LÄS ÄVEN: Skönhetsjätten lämnar Klarna för Qliro: "Får större kontroll"
Att skönhetsjätten var på väg att lämna Klarna kunde vi avslöja redan i april men det är alltså hela e-handelsplattformen bakom som nu inleder ett samarbete med Qliro. Nordicfeel ska redan ha gått över till Qliros betallösning och Eleven kommer att lansera under augusti.
- För oss känns det riktigt spännande och som helt rätt steg att kunna erbjuda en kraftfull och smidig integration även med Litium. Detta underlättar också vårt arbete med att stötta Nordicfeel och Eleven i deras ambitioner att ytterligare utveckla och stärka sin affär. Att direkt i första fasen kunna gå live med så stora handlare som Nordicfeel och Eleven gör det såklart extra givande, säger David Lundqvist, CCO på Qliro, i ett pressmeddelande.
Enligt Litium så är detta nya partnerskap något som efterfrågats av deras kunder.
- Vi är mycket glada över att se Qliro som samarbetspartner. Deras affärsmodell och fokus ligger nära vårt och vi ser detta som ett logiskt och spännande nästa steg. För Litium är det viktigt att kunna erbjuda våra kunder lösningar för rätt partners och Qliro är en mycket efterfrågad lösning hos stora e-handlare, säger Peder Holmberg, Head of Business Partnerships på Litium.
Litiums e-handelskunder ska tillsammans omsätta över 6 miljarder kronor per år online. Qliro har tidigare i år även inlett samarbeten med BestOfBrands, Dollarstore, iPiccolo och Baresso.