Betalbolaget Qliro meddelade sent igår hur det gått för deras e-handlare under den stora shoppingdagen. Trots höga volymer så sägs allt ha flutit på bra. Precis som andra aktörer noterar även Qliro att vi numera jobbar med en Black Week snarare än en Black Friday.
Men enligt Qliro så har fredagen fortfarande sin plats.
Trenden att fler och fler handlare sprider ut sina kampanjer över hela Black Week har tilltagit ytterligare i år och vi hade väsentligt högre volymer i början av veckan, än motsvarande period föregående år, men fredagen är fortfarande den riktigt stora dagen och enbart under fredagen har cirka 200 000 unika kunder använt vår checkout, säger Johnny Sällberg, CCO på Qliro, till Ehandel.
"Ett riktigt högt tryck"
En bra bit in på gårdagen så stod det också klart att det blev rekord igen.
Vi och våra handlarpartners har haft ett riktigt högt tryck hela veckan och under eftermiddagen idag fredag slog vi all time high vad det gäller antalet transaktioner och volym för Black Week, och då återstod en stor del av fredagen och helgen fortfarande, säger Johnny Sällberg, och tillägger:
Trots betydligt fler transaktioner i början av veckan har vi under kvällen också slagit all time high för Black Friday separat.