ANNONS

Profilens nya satsning sålde slut direkt - tunga namn investerar

FV: Ash Pournouri, Kelly Gale, Caroline Meschke, Jonas Fagerström och Jesper Broström

"Innovationsgraden i branschen är obefintlig".

ANNONS

Den nya e-handeln och prenumerationstjänsten Shewy, som säljer vitaminberikade tuggummin, sålde slut hela testbatchen på bara några timmar, under sin "minilansering" i december.

Bakom bolaget står serieentreprenörerna Ash Pournouri, medgrundare av Brilliant Minds, och investeraren Jesper Broström. Caroline Meschke är bolagets vd och medgrundare. Hon har lång erfarenhet inom affärsutveckling, branding samt innovation inom FMCG, hälsa och skönhet.

I min ambition att de senaste åren jobba med innovativa produkter inom hälsosektorn, såg jag en fantastisk möjlighet med konceptet ‘tuggummin som leveransmetod’ av tillskott och vitaminer, genom att nyttja ett redan etablerat beteende, säger Ash Pournouri i ett pressmeddelande.

Nu har bolaget fyllt på lagret och fått in två nya investerare genom sin pre-seed-runda. De två nya profilerna är Kelly Gale, svenska Victoria Secret-modellen, och Jonas Fagerström, en del av humortrion JLC och vinnare av titeln Sveriges mäktigaste influencer 2020 enligt mediebarometern.

Det som gör det nya tuggumimärket speciellt är främst innehållet, som bolaget har jobbat på i två år.

Innovationsgraden i branschen är på gränsen till obefintlig, skriver företaget.

Shewys tuggummin är framtagna med en unik kall- och direktpressad tillverkningsmetod som säkerställer att de aktiva ingredienserna bibehåller sin effekt.

Målet är att förnya tuggumiutbudet och bygga ett lifestyle-varumärke. Det ska bland annat Kelly och Jonas hjälpa till med.

Strategin är att arbeta tillsammans med kunderna och att skapa ett community kring produkterna och varumärket. Både Kelly och Jonas, med en nära relation till sina följare, är en viktig del i affärsmodellen.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap