ANNONS

Prinsessans satsning anmäls - bemöter kritikstormen: "Ser inte problemet"

Tina Müller och Madeleine Bernadotte
"Ett privat initiativ".

I måndags så lanserade Prinsessan Madeleine ett nytt hudvårdsbolag i samarbete med företaget Weleda, ett initiativ som mött kritik under veckan. Under en pressträff på fredagen kommenterade prinsessan situationen och förklarade att hon inte ser några problem med sin nya verksamhet, det rapporterar Di.

LÄS ÄVEN: Prinsessan lanserar hudvård för bebisar: "Fanns ett behov"

Kritiken mot prinsessan Madeleines företagande har främst rört två aspekter. För det första frågan om det är förenligt att vara kunglig och samtidigt driva kommersiell verksamhet. Samt ett inlägg på Instagram, om det nya företaget, som initialt saknade tydlig reklammarkering.

Enligt Aftonbladet ska företaget redan fått fyra anmälningar riktade mot sig till Konsumentverket.

ANNONS
ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Just nu
3 mån för 99 kr

Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!

Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.