ANNONS

Prenumerationstjänsten som tar dig på en resa

Prenumerationstjänsten som tar dig på en resa

Att ta med sig souvenirer hem ifrån resan kan vara ett roligt sätt att minnas sina tidigare strapatser. Men nu finns det ett nytt sätt att uppleva lokala produkter och delikatesser från världens alla hörn, utan att resa upp alla sina surt förvärvade pengar.

ANNONS

Självklart är det inget som slår själva resandet. Många av oss har dock inte möjligheten att vara på ständigt resande fot. Men nu finns det ett smidigt sätt att få uppleva världen utan att lämna hemmets lugna vrå.

Try The World är en ny prenumerationstjänst som varannan månad skickar hem en låda full med lokalt inköpta varor från länder världen över.

– Vi utnyttjar expertisen hos lokalbefolkningen för att välja ut de bästa produkterna från varje land så att våra användare får en äkta och härlig upplevelse för alla fem sinnen varje gång de öppnar en av våra lådor. Vi ser framför oss hur Try The World kommer att bli ett sätt för resenärer att dela med sig av sina erfarenheter av att upptäcka olika kulturer runt om i världen, säger medgrundaren David Foult.

Paris först ut

Lådan kostar 45 dollar och nästa stad prenumeranterna får uppleva är Frankrikes huvudstad, Paris. Inuti lådan ska det bland annat finnas tips på sevärdheter, filmer och musik men även lite godsaker som smörkolor, tee, nougat och marmelad från Alain Milliat, samt chokladpulver från Confitures à L'Ancienne.

Parislådan skickas ut i slutet av mars och efter det följer Tokyo och Rio. Try The World lanserades i full skala i september 2013 och ska sedan starten ha sålt ett tusental lådor. Tjänsten är dock än så länge bara tillgänglig i USA och Kanada.

 

Källa: TechCrunch

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se