E-handeln är i förändring. Medan allt fler företag erbjuder prenumerationer på fysiska produkter, så minskar intresset för vissa typer av prenumerationer bland konsumenterna.
Vi har alla vant oss vid att prenumerera på digitala tjänster, som nyhetssajter, musik- och filmplattformar, samt spel. Men en trend som nu växer inom e-handeln är prenumerationer på fysiska varor. Även om denna utveckling inte går lika snabbt som för de digitala tjänsterna, erbjuder fysiska prenumerationer en stabil intäktsmodell för företag.
Med en ökad konkurrens i e-handeln är det avgörande för företag att hitta nya sätt att skapa långsiktig kundlojalitet. Prenumerationsmodellen är en lösning som "låser in" kunder och ger en trygg och återkommande försäljning.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel