ANNONS

Power når en miljon medlemmar på ett halvår - så har de lyckats

Robert van Toor, vd för Power Sverige

"Ett fantastiskt kvitto".

ANNONS

När Power fick chansen att lägga vantarna på Mediamarkts verksamhet i Sverige tog man den direkt. Det ångrar man nog inte för stunden.

Hemelektronikkedjan slog flertalet rekord vid öppning av varuhusen och kan nu fira ännu en milstolpe: En miljon medlemmar.

Att vi nu är en miljon Power-fans i Sverige efter bara ett halvår är ett fantastiskt kvitto på att vårt koncept lönar sig och att vår affär uppskattas, säger Robert van Toor, vd för Power Sverige.

De lockar medlemmar med hjälp av ett bonussystem , som ger kunden två procent i bonus på alla köp. Ett knep som sannerligen verkar fungera, för medlemmarna står för 62 procent mer omsättning än icke-medlemmar. De besöker dessutom kedjan 54 procent oftare.

Så inte nog med att man lyckas få medlemmar, man gör dem även till aktiva konsumenter.

Det här känns otroligt roligt och vi ser fram emot att fortsätta erbjuda alla nuvarande och blivande MyPower-medlemmar exklusiva erbjudanden och branschens bästa bonussystem, säger Robert van Toor.

Nils Lund
nils@ehandel.se