Redan i april kunde vi avslöja att PostNord skulle öppna ett showroom för e-handlare. Då var projektet ännu i sin linda men ambitionen var att skapa till exempel en flaggskeppsbutik där e-handlare skulle kunna visa upp sina produkter både digitalt och fysiskt i samband med att paket lämnades ut.
En plats för marknadsföring
I april sade PostNord att ambitionen var att projektet skulle bli verklighet under 2016, och nu ser det hela ut att vara på gång. Företaget har nämligen bjudit in till en guidad visning av sitt nya koncept som fått namnet PostNord Shop och ligger på Södermalm i Stockholm.
- PostNord har skapat en ny marknadsplats där e-handelsföretag kan marknadsföra sina produkter och erbjudanden till sina konsumenter i en miljö där e-handel står i fokus, skriver företaget i sin inbjudan.
Enligt PostNord har det nya konceptet skapats för att möta “svenskarnas förändrade konsumtionsmönster” där inköpsprocessen ofta är både fysisk och digital.
Vi har sökt PostNord för en kommentar.