Brexit skapar fortsatta problem för e-handeln. Nu stoppas tillfälligt Postnords tjänst för att skicka pallar, Postnord Pallet, till Storbritannien.
Importförtullningsprocessen tillsammans med brittiska tullverket är ännu inte färdigutvecklat för att ta emot tjänsten PostNord Pallet från Sverige. Detta medför ett temporärt stopp som väntas pågå till mitten på februari 2021, skriver logistikjätten på sin hemsida.
Det rör sig dock inte om några enorma volymer som nu inte kommer iväg. Och det ska även finnas alternativa lösningar för att få iväg sitt gods.
Det är inte den största handeln som sker den vägen, men det är förstås aldrig bra när saker inte fungerar. Det finns dock andra, tillfälliga lösningar för den som behöver skicka större mängder. Man kan fortfarande skicka parti- och styckegods. Behöver man hjälp kan man höra av sig till oss, säger Maria Ibsén, på Postnords presstjänst, till Ehandel.
Har man möjlighet kan det också vara lönt att ha lite is i magen, då en lösning ser ut att bara vara några dagar bort.
Jag pratade med de som ansvarar för det här för en och en halv vecka sedan och fick beskedet att det ska vara nära en lösning. Så det bör fungera som vanligt igen inom kort.
LÄS ÄVEN: Brexit ritar om e-handelskartan: "Svårare än med Norge"