I maj förra året gick PostNord ut med nyheten om att fraktföretaget skulle lansera en digital brevlåda och att bolaget hade ansökt hos Skatteverket om att få anslutas till myndighetstjänsten "Mina meddelanden". Tanken var att ge användarna tillgång till en digital service där de kunde samla allt från e-post till kvitton, fakturor och annat som hade med e-handel att göra.
LÄS ÄVEN: PostNord ska bli digital brevlåda för e-handelsinfo
Med den digitala brevlådan säkerställer vi att PostNord har ett konkurrenskraftigt digitalt erbjudande samtidigt som vi med det fysiska brevet säkerställer det fysiska erbjudandet som fortsatt är uppskattat av många, meddelade PostNord när det begav sig.
"Har utvärderat"
Projektet resulterade så småningom i en app med namnet "Post", som sedan maj i år gått att ladda ner via både App Store och Google Play. Nu står det dock klart att satsningen inte tog sig länge än ett inledande pilottest. Enligt nyhetssajten Breakit har PostNord nämligen bestämt sig för att lägga ner hela projektet.
Efter pilotstadiet har vi utvärderat och kommit fram till att vi istället ska lägga våra resurser på att hantera den stora tillväxten inom paket, och göra det bättre och mer konsumentvänligt, säger Charlotte Svensson, tillförordnad digitalchef på Postnord, till Breakit.
Enligt uppgift har användare till appen fått ett meddelande om att tjänsten kommer att stängas den 3 september i år.