ANNONS

PostNord låter kunderna flytta sina paket mellan ombud

Peter Hesslin, e-handelschef

Mot en kostnad.

ANNONS

Du har precis åkt ut till sommarstugan när du får en leverans till ditt vanliga ombud i stan. Denna problematik har PostNord nu löst med en rykande färsk tjänst i sin mobila app.

Vi förstår ju att mottagaren är mobil och inte alltid befinner sig på den adress som man uppgivit vid köpet, som i sin tur styr paketet till närmaste ombud. Därför testar vi nu en ny tjänst som ger mottagaren möjligheten att få sitt paket flyttat till ett alternativt ombud på den ort där man befinner sig, säger Peter Hesslin, som är Head of e-Commerce & Logistics på PostNord, till Ehandel.

Den nya tjänsten ska just nu testas i hela landet.

Tjänsten är under utprovning, och kundsynpunkter från tidigare år visar att detta är en uppskattad utveckling, som kommer att ta ordentlig fart när vi närmar oss semestertider och många flyttar ut till sommarstugan eller släktingar och vänner runt om i landet, säger Peter Hesslin.

Att flytta sitt paket från ett ombud till ett annat kostar dock förstås en slant. Enligt PostNord ligger priset på 39 kronor. När vi frågar PostNord om det kommer att finnas en geografisk begränsning i framtiden så klargör man att det ska gå att flytta paketen vart man vill i hela landet.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se