ANNONS

PostNord kryddar sina paketboxar med returer: "Smidigt"

"Lyssnat på våra kunders önskemål".

ANNONS

Postnords satsning på paketboxar rullar vidare. Sedan 2019 har Postnord ställt ut drygt 4 200 paketboxar runt om i landet där kunder kan hämta ut sina paket. Nu adderar postjätten ytterligare en funktion.

Från och med idag kommer man nämligen även att kunna returnera sina e-handlade paket via boxarna.

Det nya returalternativet förenklar vardagen för kunderna. Innan årets slut kommer Postnord dessutom ha dubblat antalet utlämningsställen, tack vare paketboxarnas kraftiga expansion, skriver Postnord i ett pressmeddelande.

Fler boxar på väg

Att returnera via paketboxar är i sig inget revolutionerande, det är något som flera av Postnords konkurrenter erbjudit sedan tidigare. Postnords paketboxar har däremot en fördel som inte alla andra kan erbjuda då de finns tillgängliga utomhus, vid bostadsområden eller service- och kommunikationsplatser.

Något som innebär att mottagaren inte behöver anpassa sig till öppettider eller leveranstider.

För att kunna skapa smidiga leverans- och returprocesser behöver vi lyssna på våra kunders önskemål. Därför har vi nu utvecklat funktionen för paketboxar så att man även kan returnera paket. Vår ambition är att det ska vara lika smidigt att returnera ett paket som det är att hämta ut det, säger Yasmina Djedou, Postnord Paketboxar.

Postnord meddelar också att man innan årets slut ska ha ställt ut totalt 5 800 boxar runt om i landet.

LÄS ÄVEN: PostNord storsatsar på paketboxar – 1 miljon paket levererade

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se