ANNONS

PostNord byter namn: "Kommer att göra stor skillnad"

Peter Hesslin, chef för e-handel och logistik på PostNord Sverige

"Uppfattades som att vi inte fanns kvar".

ANNONS

För tio år sedan bytte PostNord namn på sin budverksamhet, från PEX som står för Posten Express till PostNord Bud. Men nu har man ångrat sig, därför har företaget bytt tillbaka till det ursprungliga namnet PEX.

Det tidigare namnbytet uppfattades som att vi inte fanns kvar, men så är ju inte fallet, säger Peter Hesslin, chef för e-handel och logistik på PostNord Sverige, i ett pressmeddelande.

Uppdaterar tjänsten

Namnet kommer alltså att vara detsamma som förr, men utseendet är uppdaterat. PostNord har även gjort "en ordentlig uppgradering" av bokningssystemet.

Vi har tidigare varit väldigt manuella i vårt bokningsförfarande där man ringt eller mejlat in sina beställningar. Nu kompletterar vi med ett bokningssytem som passar för 2020-talet. Dagens köpare av budtjänster är i stor utsträckning digitala och sköter all sin logistik via nätet, säger Peter Hesslin.

PostNord menar att det nya namnet bland annat kommer att öka igenkänningsfaktorn.

Vi ser en snabb utveckling inom budmarknaden och förbättringarna kommer att göra stor skillnad för våra kunder. PostNord utför leveranser över hela Sverige varje dag och därför känns det glädjande att kunna stärka vårt erbjudande även inom budleveranser, säger Peter Hesslin.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se