Inredningsföretaget Posh Living bestämde sig i slutet av förra året för att satsa på sin e-handel. Då tog de in en ny vd, Victor Malmqvist. Nu, drygt ett halvår senare, meddelar Posh Living att de lanserar en helt ny e-handelsplattform.
LÄS ÄVEN: Posh Living vill växa på nätet - han blir ny VD
Den nya sajten erbjuder ett större sortiment, ett helt nytt gränssnitt och nytt utseende. Samtidigt öppnar de även sin nya popup-butik i Sturegallerian i centrala Stockholm.
Sedan tidigare har aktören redan fyra fysiska butiker, men enligt företaget är det webbutiken som växer snabbast.
- Gränsen mellan fysiska butiker och webben suddas ut i en allt snabbare takt. Vi vill erbjuda våra kunder samma upplevelse på webben som man får i våra inspirerande butiker, säger Victor Malmqvist i ett pressmeddelande.
Posh Living menar att omnisatsningen är "ett naturligt led i den megatrend som pågår". Tillväxten sker nu främst på nätet och därför behövde företaget göra ett ordentligt omtag.
- Det är två sidor av samma mynt. Våra kunder gör oftast sin research på nätet och handlar därefter i butikerna, men likväl vill du kunna provsitta i butik och sen handla i lugn och ro hemma på webben, säger Victor Malmqvist.