Veckans avsnitt gästas av Lucy Maguire, Senior Trends Editor på Vogue Business, för en ingående granskning av 2023 års modehöjdpunkter och en tjuvtitt på trenderna för 2024. Hur hanterar exklusiva varumärken innovativ marknadsföring i både digitala och fysiska miljöer? Lucy belyser de mest framträdande trenderna och marknadsföringsstrategierna som har fått genomslag hos Gen Z och millennials i det ständigt skiftande ekonomiska klimatet, och delar med sig av viktiga insikter och framtidsutsikter.
I detta avsnitt får du lära dig om:
- Den ökande betydelsen av influencer marketing och dess användning inom olika sektorer.
- Vad som förväntas bli de största trenderna 2024.
- Hur exklusiva varumärken anpassar sin marknadsföring gentemot Gen Z:s och millennials preferenser.
Om podcasten:
Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.
Medverkande: Lucy Maguire, Senior Trends Editor på Vogue Business och Frida Ekholm, Creative Lead på Cure Media.
Producent: Cure Media