ANNONS

Så lyckas du som e-handlare med Liveshopping

I detta avsnitt träffar Jonny Rosengren, Maria Olsson, som är operativt ansvarig för startupen SHOWROOM. SHOWROOM är en plattform som samlar all liveshopping på ett ställe så att besökare kan inspireras och ta del av erbjudande från olika företag och varumärken.

Liveshopping är en växande trend som spås blir riktigt stor under de kommande åren. Sett till föregångsländerna i Asien så har vi i Sverige fortfarande bara sett början på fenomenet. Maria Olsson har arbetat med olika digitala kanaler sedan hon inledde sin karriär och hon är övertygad om att e-handlare har mycket att vinna på att vara tidigt ute med att haka på trenden.

I detta specialavsnitt kommer vi fokusera på det praktiska kring liveshopping och du kommer att få svar på frågor såsom:

  • Hur fungerar liveshopping?
  • Vad krävs för att komma igång?
  • Måsta man vara kändis eller influencer för köra liveshopping?
  • Vad förväntas man leverera?
  • Hur arbetar man praktiskt med att ta till vara på deltagnas köpintresse?
  • Hur vet man om en kampanj är lyckad?

Mer om hur du kan få din e-handel att växa med liveshopping hör du i avsnittet. Lyssna här eller där poddar finns. 

Vi söker nu nya medverkande i podden så kontakta gärna Jonny om ni har en inspirerande entreprenörsresa att berätta om.

Medverkande: Maria Olsson
PodcastvärdJonny Rosengren
ProducentE-commerce Recruit - rekrytering inom e-handel

Upptäck spännande poddar om e-handel, retail och andra relevanta ämnen för alla som arbetar inom e-handel. Poddarna på Ehandel produceras av externa aktörer och täcker olika aspekter av e-handel. Vill du synas i listan? Kontakta oss nedan.