Visste du till exempel att nya studier av Meta visar på att varumärken, genom att lägga till branded content (innehåll som skapats av influencers) till sina business-as-usual assets kan minska sin cost per acquisition med 19% och öka klickfrekvensen med hela 53%?
I veckans avsnitt bjuder vi in Josefine Billström Raasakka, Creative Strategist på Meta, till studion för att ta reda på vad som krävs för att varumärken ska lyckas med sin annonsering på Meta-plattformarna idag och varför influencer-content är ett måste i performance marketing idag.
Vi pratar om:
- Hur influencer-content presterar gentemot innehåll skapat av annonsören själv
- Vilken typ av innehåll dagens användare vill se mer av på plattformarna
- Framtidens kreatörer
Om podcasten:
Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och intressanta gäster från ledande retail- och e-handelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.
Medverkande: Josefine Billström Raasakka, Creative Strategist på Meta
Podcastvärd: Sanna Ödmark, Head of Marketing på Cure Media
Producent: Cure Media