ANNONS

Så fortsätter Care of Carl att växa när hela modehandeln hackar

I detta avsnitt av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Mathias Ekström, vd för Care of Carl som är en av de mest framgångsrika herrbutikerna på nätet i Norden. Tidigare arbetade Mathias som CMO på Ellos Group.

Care of Carl blev nyligen utsedd till Norges bästa nätbutik. E-handelsjuryn framhöll bland annat den utmärkta kundtjänsten. Och trots att Care of Carl är ett svenskt bolag sköts de norska kunderna om av norrmän. Det handlar om personal som alltid vill göra det lilla extra för kunderna.
Herrmodebutiken Care of Carl har precis passerat 400 miljoner kr i omsättning rullande 12 månader. Och detta med god lönsamhet.

Care of Carl grundades 2010 i Borås i Sverige, med affärsidén att göra kvalitetskläder för män tillgängliga online. Verksamheten har vuxit organiskt från starten, med idag över 80 anställda och en omsättning på över 400 miljoner kronor 2022. Care of Carl säljer till Norden och Tyskland och är sedan hösten 2021 aktivt på hela den europeiska marknaden.

Upptäck spännande poddar om e-handel, retail och andra relevanta ämnen för alla som arbetar inom e-handel. Poddarna på Ehandel produceras av externa aktörer och täcker olika aspekter av e-handel. Vill du synas i listan? Kontakta oss nedan.