I veckans avsnitt av Influencer Marketing Talks har vi nöjet att välkomna professor Sara Rosengren från Handelshögskolan i Stockholm. Vi djupdyker i de förändringar som digitala innovationer och hållbarhetstänk har medfört inom retail. Sara berättar om hur digitala plattformar och influencers ändrat sättet vi interagerar med konsumenter och vilka strategier som är nödvändiga för att hålla sig relevant på dagens marknad.
Vi pratar också om vanliga missuppfattningar om konsumentbeteende som många inom retail fortfarande håller fast vid, och ger insikter i vad som faktiskt driver konsumenternas köpbeslut.
Vill du läsa om Sara Rosengrens forskning kan du göra det här: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S096969892400153X
Om podcasten:
Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varannan onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.
Medverkande: Isabelle Green, Cure Media & Sara Rosengren, Professor på Handelshögskolan
Producent: Cure Media