I det här avsnittet välkomnar vi Dan Crewe, E-commerce Manager på DHL Express, till studion för att prata om hur de kom fram till att influencer marketing var rätt kanal för deras service, framgångsfaktorerna bakom influencer marketing-strategin, och hur de lyckats skapa kreativt innehåll som resulterat i lika högt engagemang som mode- och skönhetsmärken.
Du kommer att få lära dig:
- Hur du skapar engagerande innehåll på sociala medier för en sällanköpsprodukt
- Varför DHL Express valde att ha branding som sin främsta KPI
- Dan’s tre bästa råd för att komma igång med influencer marketing för en service
Om podcasten:
Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.
Medverkande: Dan Crewe, E-Commerce Manager på DHL Express och Frida Ekholm, Cure Media
Producent: Cure Media