ANNONS

Jörgen Andersson - Så här bygger du framtidens varumärke

Jörgen är ett marknads- och varumärkesgeni som har levt jämsides med Stefan Persson och Karl-Johant och den globala giganten H&M under många år. Han är en av de ledande krafterna bakom de berömda designsamarbetena på H&M och varit en del av skapandet av COS, Weekday, Monki och arbetat som marknadschef på Uniqlo i Japan. Idag är han rådgivare till varumärken inom mode skönhet och matindustrin. Han är som ett stort filter när det kommer till varumärkesbyggande och han har nu vaskat fram framgångsreceptet till att bygga ett framgångsrikt varumärke.  

Så vad är det då om krävs idag av nutidens och framtidens varumärken för att synas och förtjäna sitt existensberättigande när vi står mitt i en digital transformation, jämfört med för 20 år sedan? För att citera Jörgen själv “Dålig retail är död, och ska dö”- Det har varit för lätt, alldeles för länge att tjäna pengar på retail, men den tiden är förbi. Så vad ska du med befintligt varumärke göra för att undvika att hamna där?  

Hur bygger man ett starkt varumärke och hur tar man ett befintligt varumärke och transformerar det till en framgångssaga? 

Det ska du få svar på idag.

 

Vill du komma i kontakt med Retailpodden?

Maila: elisabet.karlsson@gate46.se

Upptäck spännande poddar om e-handel, retail och andra relevanta ämnen för alla som arbetar inom e-handel. Poddarna på Ehandel produceras av externa aktörer och täcker olika aspekter av e-handel. Vill du synas i listan? Kontakta oss nedan.