I veckans avsnitt av podcasten Framtidens E-handel berättar Josefin om tiden innan GlossyBox och Kry blev framgångsrika bolag, och vilka strategier som var avgörande för att hitta proof-of-concept för affärsmodellerna. Hon delar med sig av insikter från hennes nuvarande direct-to-consumer varumärke Mantle, och berättar om deras största motgångar, hur de hanterat dessa, och vad de gör för att bevisa affärsmodellen. Vad är CBD, och varför det är så kontroversiellt i Sverige? Vilka har hennes största motgångar och misstag som entreprenör varit, och vad har hon lärt sig av dessa? Vilka processer och tankesätt har gjort att hon gång på gång lyckats skapa nya framgångar inom olika branscher? Hur vet man att en affärsidé fungerar? Vilka är för- och nackdelarna med att ta in pengar från investerare? Och hur bygger man upp ett community runt sitt varumärke? Allt detta får du svar på i veckans avsnitt av Framtidens E-handel!
Värd: Björn Påhlman Spenger
Medverkande: Josefin Landgård, Mantle
Nya avsnitt: Varje fredag kl. 06:00
Mer info: www.framtidensehandel.se