Går det att skapa lönsamhet med ett stort och kompromisslöst fokus på hållbarhet och kan det rentav vara en framgångsfaktor? Det är en av huvudfrågorna vi ställer oss i dagens avsnitt där vi bjudit in hållbarhets-kämpen och entreprenören Anders Ankarlid, CEO och grundare av A Good Company. Som bland annat gör anteckningsböcker av återvunnen sten, tandtråd av majsstärkelse och mobilskal av linfrö-plantor för att bara nämna några av deras klimatneutrala produkter. Nu ger de sig även in i modeindustrin, en tuff nöt att knäcka.
Här får ni ta del av både framgångar och hinder på vägen, för det är sannerligen ingen rak väg framåt när hållbarhet är i fokus, men med ett gott samvete på vägen och en vilja av stål når man långt.
Ta gärna kommande 50 min och lyssna in i framtiden tillsammans med Retailpodden och Anders. Hållbarhet ÄR det nya svarta!
Önskar du komma i kontakt med Retailpodden?
Maila gärna: elisabet.karlsson@gate46.se