I detta avsnitt av Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Lucas Wasniewski, vd för Flowlife, som han grundade tillsammans med tre vänner 2016.
Flowlife är ett produktbolag som lägger stor omsorg kring att utveckla egna kvalitetsprodukter för återhämtning inom sport. Flowlife lanserade först en sladdlös massagekudde och senare har sortimentet breddats med bland annat en ikonisk massagepistol som idag används av idrottsstjärnor som fotbollsspelaren Mbappe´.
Flowlife räknar med att sälja för 80 miljoner i år, vilket är en uppbromsning med tanke på att de normalt fördubblar sin omsättning per år. Men uppbromsningen har varit en möjlighet att arbeta igenom sina processer istället för att lägga mycket tid på nyanställningar.
Deras egna nätbutik står för 70 procent av försäljningen, men de jobbar även med stora återförsäljare och deltar mycket i stora idrottsevenemang. Logistiken lades tidigt ut på Fulfillmentlösningen Shelfless från Bring för att slippa använda förmiddagarna till att packa paket.